سرویس دوره ای موتورسیکلت

۰ بازديد

سرویس دوره ای موتور سیکلت گامی مهم در افزایش کارایی و بهبود عملکرد موتورسیکلت است. سرویس و نگهداری به موقع نه تنها طول عمر لوازم و قطعات را افزایش می دهد، بلکه به صرفه جویی در زمان، انرژی و اطمینان از سلامت شما کمک می کند. این اقدامات به جلوگیری از تعمیرات موتور سیکلت و به حداقل رساندن آسیب به بخش‌های ضروری موتور، مانند انجین ، گیربکس، کمک فنرها و سایر اجزای موتورسیکلت در دراز مدت کمک می‌کند.جهت مشاوره رایگان در زمینه خدمات تیونینگ موتور سیکلت و کارشناسی موتورسیکلت خود با کارشناسان موتولند با شماره 02191691119 تماس بگیرید.

موارد سرویس دوره ای موتور سیکلت

تعویض روغن موتور سیکلت

روغن موتور یک جزء حیاتی در هر موتورسیکلت است و تعویض به موقع آن برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور و دنده ها ضروری است. روغن موتور باید در فواصل زمانی مشخص بر اساس مسافت طی شده تعویض شود. روغن های موتور سیکلت که مناسب و به طور خاص تولید شده اند مطابق با استانداردهای Jaso MA یا Jaso MA2 هستند.

تعویض فیلتر و صافی روغن موتورسیکلت

بهترین زمان برای تعویض فیلتر و صافی روغن در زمان تعویض روغن موتور است. تعویض به موقع فیلتر از ورود آلاینده های موجود در روغن به موتور جلوگیری می کند.

تعویض ضدیخ یا کولانت

کولانت که به مخلوط آب رادیاتور و ضد یخ گفته می شود، نیاز به تعویض کمتری دارد. با این حال، نظارت منظم بر سطح مایع رادیاتور ضروری است. اگر متوجه هر گونه نشتی یا کاهش کولانت شدید، مهم است که به سرعت آن را دوباره پر کنید. با استفاده از کولانت های باکیفیت، می توانید هر دو سال یکبار آن را تعویض کنید.

سرویس انژکتور و کاربراتور موتورسیکلت

ابتدا مشخص کنید که سیستم سوخت موتورسیکلت شما از نوع انژکتوری است یا کاربراتوری. کاربراتورها معمولاً زودتر از انژکتورها نیاز به سرویس دارند.

هنگامی که سیستم کاربراتوری از حالت تنظیم خارج می شود ، مصرف سوخت افزایش می یابد. بنابراین سیستم های کاربراتوری باید هر 5 تا 10 هزار کیلومتر یا هر شش ماه یا حداکثر یک بار در سال سرویس شوند. اگر موتورسیکلت شما تزریق انژکتوری است، باید هر 15 تا 25 هزار کیلومتر سرویس شود.

تعویض شمع موتورسیکلت

شمع ها بسته به ترکیب مواد آنها (مس، پلاتینیوم یا ایریدیوم) طول عمری بین 5000 تا 30000 کیلومتر دارند. در زمان سرویس، تنظیم و تمیز کردن مناسب آنها ممکن است عملکرد بهینه آنها را بازگرداند.

سرویس فیلتر هوا موتورسیکلت

فیلتر هوا نقش مهمی در عملکرد بهینه وسیله نقلیه و قدرت موتور دارد و معمولاً هر 10 تا 20 هزار کیلومتر نیاز به سرویس دارد. با این حال، این نکته ضروری  است که اگر در شهرهای خیلی بزرگ و آلوده زندگی می کنید، فیلتر هوا باید هر 5 تا 10 هزار کیلومتر سرویس شود.

فیلرگیری سوپاپ های موتورسیکلت

سوپاپ ها نقش مهمی در روند روشن شدن  موتورسیکلت دارند. در نتیجه، فیلرگیری سوپاپ ها یک مورد ضروری در چک لیست سرویس دوره ای موتور سیکلت است. فیلرگیری به تنظیم زمان باز و بسته شدن سوپاپ ها اشاره دارد. سوپاپ هایی که به درستی تنظیم شده اند اطمینان حاصل می کنند که هوا و سوخت به نسبت صحیح وارد سیلندر می شوند. توصیه می شود فیلرگیری را هر 10 تا 15 کیلومتر انجام دهید.

سرویس کلاچ موتورسیکلت

اگر موتورسیکلت مجهز به گیربکس دنده ای است، بهتر است صفحه کلاچ را هر 15 تا 30 هزارکیلومتر تعویض کنید. در مورد گیربکس اتوماتیک باید هر 5 کیلومتر سیستم کلاچ بررسی شود و روغن گیربکس نیز تعویض شود. بی توجهی به تعویض صفحه کلاچ ممکن است منجر به آسیب به سایر اجزای سیستم کلاچ شود و در نتیجه هزینه های تعمیر قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

سرویس و تعویض زنجیر یا تسمه موتورسیکلت

با گذشت زمان، زنجیر معمولاً شل یا فرسوده می شود. برای افزایش طول عمر زنجیر موتور سیکلت، توصیه می شود حداقل ماهی یک بار آن را با استفاده از اسپری های روان کننده مانند W40 تمیز کنید و سپس روغن کاری یا گریس کاری انجام دهید. مهم است که از تمیز کردن زنجیر با آب خودداری کنید، زیرا این امر می تواند منجر به زنگ زدگی شود.

از آنجایی که روغن ها گرد و غبار و کثیفی را جذب می کنند، غفلت از تمیز کردن و روغن کاری منظم منجر به خراب شدن تدریجی زنجیر می شود. پس از تمیز کردن و روغن کاری، همچنین ضروری است که زنجیر را از نظر کشش مناسب بررسی کنید و مطمئن شوید که نه خیلی سفت و نه خیلی شل است.

تعویض و بررسی لاستیک موتورسیکلت

وضعیت لاستیک ها اغلب در سرویس دوره ای موتورسیکلت نادیده گرفته می شود، با این حال بسیار مهم است که در مورد هرگونه تغییر قابل مشاهده در لاستیک ها و فشار باد آنها هوشیار باشید. فرسودگی لاستیک موتورسیکلت می تواند منجر به خطرات قابل توجهی شود.

سیستم ترمز موتورسیکلت

بدیهی است که سیستم ترمز جزء حیاتی هر وسیله نقلیه از جمله موتورسیکلت است. در نتیجه، مهم ترین موارد در چک لیست سرویس دوره ای موتورسیکلت قرار می گیرد. هنگام سرویس سیستم ترمز به سه نکته زیر توجه کنید:

 دیسک ها: هر 5 تا 10 هزار کیلومتر دیسک ها را بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه علائم ساییدگی یا تاب برداشتن، باید تعویض شوند.

 لنت: زمان تعویض لنت ترمز به شدت به سبک موتورسواری شما بستگی دارد. اگر به طور مکرر از  گاز و ترمز استفاده می کنید، ممکن است نیاز به تعویض لنت ها خیلی زودتر از بقیه داشته باشید. نشانه رایجی که نشان می دهد لنت های ترمز موتورسیکلت فرسوده شده است، صدای کشیده شدن دو فلز روی هم است که نشان دهنده پایان عمر لنت ها است.

 روغن ترمز: نیازی به تعویض روغن ترمز نیست مگر اینکه رنگ آن تغییر کرده باشد. با این حال، بهتر است روغن ترمز را هر 30 تا 40 کیلومتر تعویض کنید.

باتری موتورسیکلت

آخرین مورد در چک لیست سرویس دوره ای موتور سیکلت ما، باتری است که یکی از قطعات گران قیمت موتورسیکلت به حساب می آید. یک باتری باکیفیت می تواند تا دو سال دوام بیاورد. با این حال، بسیاری از باتری های موجود در بازار از استانداردهای کیفیت رضایت بخشی برخوردار نیستند. با این وجود، سرویس مناسب و به موقع می تواند به کاهش هزینه های تعمیر کمک کند.

برای اطمینان از وضعیت باتری، می توانید به طور دوره ای نور چراغ ها را بررسی کنید. اگر متوجه کاهش شدت نور شدید، توصیه می شود با یک متخصص مشورت کنید تا وضعیت باتری را به سرعت ارزیابی کند.

سرویس دوره ای موتور سیکلت نه تنها عملکرد و کارایی آن را افزایش می دهد، بلکه نقش مهمی در تضمین ایمنی موتورسیکلت دارد. بنابراین بازرسی منظم اجزای مختلف  موتورسیکلت مانند موتور، گیربکس، سیستم ترمز، تسمه و سایر قطعات موتور به جلوگیری از خرابی های ناگهانی، بروز حوادث ناگوار و تحمیل هزینه های قابل توجه تعمیرات کمک می کند.

علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت

۲ بازديد

علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت چیست؟ کلاچ یکی از اجزای موتورسیکلت است که برای تعویض دنده و توقف موتورسیکلت طراحی شده است. کلاچ به‌عنوان یک اهرم انتقال قدرت عمل می‌کند و ممکن است به دلیل عوامل مختلف دچار خرابی شود و نیاز به تعویض داشته باشد. در این مقاله به علت نگرفتن کلاچ در موتورسیکلت می‌پردازیم.

کلاچ موتورسیکلت چیست؟

کلاچ موتورسیکلت بخشی است که به طور موقت قدرت و نیروی محرکه را قطع می‌کند و به چرخ‌های عقب اجازه می‌دهد در هنگام رهاشدن حرکت کنند. موتورسیکلت‌های دارای دنده نمی‌توانند بدون کلاچ کار کنند، زیرا کشیدن اهرم کلاچ، فنرهای صفحه کلاچ را فشرده می‌کند و صفحات فولادی را از هم جدا می‌کند و امکان چرخش را فراهم می‌کند. در واقع از دلایل اصلی و علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت، خرابی این موارد است.

انواع کلاچ موتورسیکلت

کلاچ‌های موتورسیکلت به دو نوع کلاچ خشک و کلاچ مرطوب دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد:

کلاچ خشک

موتورسیکلت‌هایی با گشتاور کمتر مجهز به کلاچ خشک هستند. این کلاچ‌ها در روغن‌ها غوطه‌ور نمی‌شوند و عملکرد بهتری نسبت به نوع دیگر دارند، اگرچه ممکن است دوام آنها کمتر باشد. نبود روغن در این کلاچ‌ها از افت قدرت موتور جلوگیری می‌کند.

کلاچ مرطوب

کلاچ‌های مرطوب در روغن‌ها غوطه‌ور می‌شوند تا عملکرد بهتر و کاهش سایش بین اجزا را تضمین کنند.

علائم خرابی کلاچ موتورسیکلت

وقتی کلاچ نرم و بدون مشکل کار می‌کند، نیازی به تعمیر نیست. اگر علائم خرابی کلاچ را در موتورسیکلت خود مشاهده کردید، تعمیرات موتورسیکلت یا تعویض آن ضروری است. به‌طورکلی، اگر کلاچ شما خراب است، باید به‌سرعت به آن رسیدگی شود. تأخیر در تعمیر یا تعویض ممکن است منجر به آسیب‌دیدن سایر قطعات شود. در ادامه به علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت می‌پردازیم.

مشکل در تعویض دنده

اصلی‌ترین علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت، مشکل تعویض دنده است. درگیری با تعویض دنده ممکن است نشان‌دهنده ساییدگی کلاچ باشد که اغلب با صدای کلیک همراه است. اگر هنگام تعویض دنده با مشکل مواجه شدید، بهتر است کلاچ را تعویض کنید و سرویس دوره ای موتورسیکلت خود را به موقع انجام دهید.

لغزش کلاچ و درگیری ضعیف

وقتی دنده موتورسیکلت را افزایش می‌دهید، شتاب نیز باید همراه با دور موتور افزایش یابد. اگر RPM افزایش یابد؛ اما سرعت شما افزایش پیدا نکند، یعنی علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت شما، لغزش کلاچ است که نیاز به تعویض قطعه دارد. معمولاً لغزش کلاچ به دلیل سایش صفحه کلاچ، ضعیف‌شدن فنرهای کلاچ، تنظیم نادرست قطعات یا استفاده از روغن نادرست رخ می‌دهد.

شنیدن صداهای جیرجیر

اگر در حین رانندگی صدای جیر جیر یا خراش را می شنوید، بررسی کلاچ موتورسیکلت بسیار مهم است. در ابتدا، این صداها ممکن است ضعیف باشند، اما به مرور زمان بدتر می شوند. موتورسواران با تجربه می توانند حتی کوچکترین تغییرات در صدا را تشخیص دهند.

بوی سوختگی

اگر مسافت قابل‌توجهی را طی کرده‌اید و متوجه بوی سوختگی شده‌اید، بررسی کلاچ موتورسیکلت ضروری است. در چنین مواقعی هم صفحه کلاچ و هم خود کلاچ باید به طور کامل تعویض شوند. بوی شدیدی که پس از برداشتن کاور کلاچ به وجود می‌آید در نتیجه گرم‌شدن بیش از حد مواد و اصطکاک است.

قطع‌شدن کابل کلاچ

کابل کلاچ ممکن است در طول مسیر خود مسدود شود که منجر به مشکل در کشیدن اهرم کلاچ، مخصوصاً پس از انجام کارهای تعمیر و نگهداری مانند برداشتن کاربراتور می‌شود. برای رفع علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت، لازم است که طول و مسیر کابل کلاچ از اهرم تا محرک را بررسی کنید، مطمئن شوید که کابل مستقیماً بدون هیچ‌گونه پیچ و تابی قرار گرفته است و به هیچ شیی آویزان یا گیر نمی‌کند.

 

کثیفی کلاچ

کثیفی یا آسیب به کابل کلاچ می‌تواند به دلیل ورود آب، گردوغبار و کثیفی از محفظه اهرم کلاچ به محرک رخ دهد. این آلودگی می‌تواند منجر به مسدودشدن اطراف کابل و در نتیجه کلاچ سفت شود. اگر محفظه داخلی کابل بیش از حد کثیف شود، ممکن است کلاچ به‌آرامی کار نکند و نیاز به کشش بیشتر روی اهرم کلاچ باشد.

این وضعیت اصطکاک را افزایش می‌دهد و درگیری کلاچ را دشوارتر می‌کند. برای رفع علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت، کابل را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. اگر کابل در شرایط خوبی باشد، تمیز کردن آن ممکن است راه حلی را ارائه دهد.

سفت شدن کلاچ

بسیاری از موتورسیکلت‌ها دارای اهرم‌های کلاچ قابل‌تنظیم هستند. اگر اهرم کلاچ شما به‌درستی تنظیم نشده باشد، یعنی کلاچ سفت شده است. برای رفع این علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت، ابتدا بررسی کنید که آیا اهرم کلاچ شما قابل‌تنظیم است یا خیر. اگر چنین است، می‌توانید با چرخاندن دستگیره‌ای که در بالای اهرم قرار دارد، آن را تنظیم کنید.

نقطه محوری اهرم کلاچ کثیف است

اگر نقطه محوری اهرم کلاچ کثیف، زنگ‌زده یا بیش از حد سفت باشد، اهرم کلاچ به‌راحتی حرکت نمی‌کند. این مشکل ممکن است به دلیل گردوغبار و خاک جمع شده در حین رانندگی یا قرارگرفتن موتورسیکلت در معرض باران باشد که منجر به خوردگی شود. برای رفع این مشکل، ناحیه آسیب‌دیده را با آب و صابون تمیز کنید و سپس با اسپری WD-40 آن را چرب کنید.

تعویض محرک کلاچ

سفتی کلاچ معمولاً به دلیل مشکلات مربوط به کابل یا اهرم کلاچ رخ می‌دهد. با این حال، در برخی موارد، اجزای دیگر نیز ممکن است به این مشکل کمک کنند. به عنوان مثال، اگر اهرم محرک واقع در بالای پوشش کلاچ آسیب دیده، فرسوده یا خم شده باشد، ممکن است حرکت را مختل کرده و منجر به سفتی کلاچ شود. برای رفع این علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت، اهرم محرک و میله فشار را بررسی کنید. اگر اهرم کلاچ یا میله فشار آسیب دیده است، توصیه می شود حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

آسیب به صفحات کلاچ

اگر صفحات کلاچ آسیب ببینند یا ضربه بخورند، ممکن است در لبه ها بچسبند و کشیدن کلاچ را دشوار کند. برای رفع این مشکل باید درپوش کلاچ برداشته شود و صفحه فشار به همراه فنرهای برگشتی کلاچ خارج شود. پس از آن، صفحات اصطکاک باید استخراج شده و هر گونه علائم آسیب بررسی شوند.

چگونه طول عمر کلاچ را افزایش دهیم؟

برای افزایش طول عمر کلاچ، مراقبت مناسب از این قطعه بسیار مهم است. تعویض به‌ موقع روغن برای کلاچ‌های خنک شده حیاتی است. انجام چرخ درحالی‌که ساکن است می‌تواند به طور قابل‌توجهی عمر کلاچ را کاهش دهد و باید از آن اجتناب شود. علاوه بر این، برای جلوگیری از آسیب به سیستم کلاچ، مهم است که از رهاکردن ناگهانی اهرم کلاچ خودداری کنید.

جمع‌بندی

کلاچ در موتورسیکلت برای تعویض دنده و کاهش سرعت ضروری است. برخی از موتورسیکلت‌ها کلاچ ندارند، درحالی‌که موتورسیکلت‌های دستی برای تعویض دنده نیاز به کلاچ دارند. کلاچ‌ها را می‌توان به انواع مرطوب و خشک دسته‌بندی کرد که معمولاً در موتورسیکلت‌هایی با گشتاور کمتر از کلاچ‌های مرطوب استفاده می‌شود. توصیه می‌کنیم در صورت بروز هر یک از علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت ذکر شده، با دریافت مشاوره رایگان کارشناسی موتورسیکلت موتولند مراجعه کنید تا مشکلتان را اساسی با بهترین متریال و کیفیت حل کنند.

علت سفت شدن فرمان موتورسیکلت

۳ بازديد

فرمان موتورسیکلت یکی از حیاتی‌ترین اجزای کنترل وسیله نقلیه است که تاثیر مستقیمی بر ایمنی و راحتی رانندگی دارد. علت سفت شدن فرمان موتورسیکلت می‌تواند ناشی از مشکلات مکانیکی مختلفی باشد که اگر به‌موقع تشخیص داده نشوند، امکان ایجاد خطرات جدی را افزایش می‌دهند. عوامل متعددی باعث علت سفت شدن فرمان موتورسیکلت هستند، مثل نقص در روانکاری قطعات، خرابی بلبرینگ‌ها یا عدم تنظیم صحیح فرمان عملکرد درست آن را مختل می‌کنند. تعمیرات موتورسیکلت به موقع، باعث می‌شود تا از تجربه‌ای ایمن‌تر و خیالی راحت در جاده داشته باشید. در این مقاله به بررسی همه عوامل سفت شدن فرمان می‌پردازیم، با ما همراه باشید. شما می توانید برای سرویس دوره ای موتور سیکلت خود به مجموعه موتولند مراجعه کنید.

دلایل سفت شدن فرمان موتورسیکلت

فرمان موتورسیکلت یکی از بخش‌های مهم کنترل و هدایت وسیله نقلیه است. هرگونه سفتی یا سختی در حرکت آن می‌تواند تجربه‌ی رانندگی را دشوار کرده و حتی خطرآفرین باشد. علت سفت شدن فرمان موتورسیکلت ممکن است ناشی از عوامل مکانیکی مختلفی باشد که برخی قابل حل با تنظیمات ساده و برخی نیازمند تعمیرات تخصصی هستند. در جدول زیر، مهم‌ترین دلایل سفت شدن فرمان موتورسیکلت و توضیحات مربوط به هر یک ارائه شده‌اند تا بتوانید به‌ راحتی علت را تشخیص داده و راه‌حل مناسبی برای آن بیابید.

علت سفت شدن فرمان موتورسیکلت

توضیحات

کمبود روانکاری

اصطکاک زیاد و سفتی فرمان به دلیل خشکی و عدم روغن‌کاری در یاتاقان‌ها

خرابی بلبرینگ‌ها

سخت چرخیدن فرمان به دلیل ساییدگی یا خرابی بلبرینگ‌های فرمان

تنظیم نامناسب یاتاقان

حرکت دشوار فرمان به دلیل زیادی سفت بستن پیچ‌های یاتاقان

کج شدن یا آسیب دیدگی چرخ جلو

کج شدن محور چرخ و سفت شدن فرمان به دلیل برخورد ضربه‌های شدید

خرابی سیستم تعلیق

از بین رفتن تعادل فرمان و سفتی حرکت آن به دلیل نقص در کمک‌فنرها یا جلوبندی

عدم تنظیم صحیح باد لاستیک‌ها

تغییر در عملکرد فرمان به دلیل فشار کم یا زیاد باد لاستیک جلو

مشکلات کابل‌های فرمان

وجود فرسودگی یا گره خوردگی در سیم‌ها و کابل‌های مرتبط با فرمان

سرویس‌ دوره‌ای موتورسیکلت می‌تواند مانع بروز این مشکلات شود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم روغن‌کاری و تنظیمات فرمان را نیز چک کنید.

دلایل تنظیم فرمان موتورسیکلت

قبل از اینکه به بررسی تنظیمات فرمان موتورسیکلت بپردازیم، مهم است که به علت سفت شدن فرمان موتورسیکلت خیلی بیشتر دقت کنیم. این مسائل می‌توانند تأثیرات منفی بر کنترل و ایمنی موتورسیکلت داشته باشند و علاوه بر خسارت مالی، جان موتورسوار را به ویژه در شرایط جوی بارانی و برفی به خطر بیندازند.

ضعف فرمان در ردیابی

ضعف در ردیابی یکی از رایج‌ترین مشکلات مربوط به کنترل موتورسیکلت است. ابتدا با بررسی لاستیک‌های خود شروع کنید، اگر لاستیک فرسوده و قدیمی است، خرید لاستیک جدید احتمالا مشکل را حل کند. در غیر این صورت، علت سفت شدن فرمان موتورسیکلت، بلبرینگ‌های فرسوده شده‌ی چرخ است. شل بودن قطعات نیز می‌توانند باعث مشکلات ردیابی شوند. بازوی چرخان و سر فرمان را بررسی کنید.

خرابی بلبرینگ‌ها

زمانی که بلبرینگ‌های فرمان دچار ساییدگی یا شکستگی شوند، میزان اصطکاک افزایش می‌یابد و حرکت فرمان به سختی انجام می‌شود. علاوه بر سفت شدن فرمان، ممکن است هنگام چرخش صدای تق‌تق یا سایش غیرعادی شنیده شود که نشان‌ می‌دهد زمان تعویض بلبرینگ‌ها رسیده است. توجه نکردن به این مشکل باعث کاهش کنترل موتورسیکلت و تصادف می‌شود.

شل بودن فرمان

اگر فرمان بیش از حد لق باشد، ممکن است در حین رانندگی دچار لرزش‌های غیرعادی شود و تعادل موتورسیکلت به خطر بیفتد. این مشکل معمولاً ناشی از شل بودن پیچ‌های فرمان، فرسودگی قطعات یا نامیزانی در تنظیمات بخش جلویی موتورسیکلت است. شل بودن فرمان علاوه بر تأثیر منفی بر هندل، ایمنی را کاهش می‌دهد، زیرا واکنش فرمان به حرکات راننده دقیق نخواهد بود. بررسی و تنظیم مناسب پیچ‌ها و قطعات مرتبط می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

تنظیم نادر ست فرمان

اگر ارتفاع و زاویه فرمان به درستی تنظیم نشود، ممکن است در حین رانندگی احساس خستگی کنید و با مشکلاتی مانند کمردرد، درد در دست‌ها و ناراحتی در شانه‌ها مواجه شوید. فرمان ممکن است به خاطر آلودگی یا زنگ‌زدگی گیر کند و به راحتی نچرخد.

اگر موتورسیکلت شما اخیراً دچار یکی از این مشکلات شده، بهتر است هرچه سریع‌تر برای رفع علت سفت شدن فرمان موتورسیکلت خود اقدام کنید تا از خسارت بیشتر جلوگیری کنید. موتولند تعمیرکاه تخصصی موتورسیکلت با تعمیرکاران مجرب در خدمت شماست. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 09906684154 تماس بگیرید.

نحوه تنظیم ارتفاع فرمان موتورسیکلت

برای تنظیم ارتفاع فرمان موتورسیکلت، ابتدا پیچ‌های بست فرمان را باز کنید. سپس ارتفاع مناسب را تعیین کرده و فرمان را در آن موقعیت قرار دهید. بعد از آن، پیچ‌ها را به خوبی محکم کنید. زاویه فرمان باید به گونه‌ای تنظیم شود که موتورسوار بتواند به راحتی در سرعت‌های بالا به طرفین منحرف شود و کنترل موتورسیکلت را حفظ کند. تنظیم صحیح زاویه فرمان بسیار مهم است؛ زیرا عدم تنظیم مناسب باعث خستگی زودهنگام موتورسوار و کاهش کنترل بر روی موتورسیکلت در جاده می‌شود.