علت سرخ‌ شدن اگزوز موتورسیکلت

۴ بازديد

علت سرخ‌ شدن اگزوز موتورسیکلت چیست؟ در حال حاضر، سیستم‌های اگزوز موتورسیکلت از موادی ساخته می‌شوند که به طور خاص مهندسی شده‌اند تا در برابر دماهای شدید مقاومت کنند. بااین‌حال، این انعطاف‌پذیری به برخی از اجزای ظریف موتور گسترش نمی‌یابد. غفلت طولانی‌مدت از اگزوز قرمز درخشان می‌تواند منجر به آسیب قابل‌توجهی به موتور موتورسیکلت شود. قبل از پرداختن به مشکل و سرویس دوره ای موتور سیکلت ، تشخیص و علت زمینه‌ای ضروری است. در زیر چندین دلیل بالقوه برای درخشش سرخی ناشی از اگزوز موتورسیکلت شما آورده شده است.

نشانه‌های سرخ‌ شدن اگزوز موتورسیکلت

1. موتور خیلی ضعیف کار می کند

هنگامی که گازهای خروجی موتورسیکلت شما دمای بسیار بالایی دارند، این می‌تواند یک علت سرخ‌ شدن اگزوز موتورسیکلت باشد، معمولاً نشان می‌دهد که موتور بیش از حد ضعیف کار می‌کند. برای اطمینان از اینکه آیا موتور شما واقعاً عملکرد ضعیفی دارد یا نه می‌توانید چند آزمایش انجام دهید.

ابتدا موتورسیکلت را برای یک سواری کوتاه آماده کنید و ورودی دریچه گاز را تغییر دهید. اگر با کاهش دریچه گاز موتور شروع به معکوس کرد، این نشانه قوی از وضعیت خرابی است. برخی صداهای خفیف ترق و ترق طبیعی هستند و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، واکنش معکوس نشان می‌دهد که موتور احتمالاً خیلی ضعیف کار می‌کند.

یکی دیگر از نشانه‌های واضح یک موتور ضعیف، زمانی است که دریچه گاز را خاموش می‌کنید و دور موتور بلافاصله کاهش نمی‌یابد، بلکه برای مدتی قبل از پایین آمدن بالا می‌ماند. برای اطمینان از میزان آسیب‌دیدگی، شمع را بررسی کنید. آن را بردارید و کاملاً تمیز کنید. پس از نصب مجدد شمع، موتورسیکلت را برای یک سواری کوتاه با دریچه گاز کامل ببرید تا بار روی موتور افزایش یابد. پس از اتمام، دوباره شمع را برای امتحان بردارید.

شمع به‌طورکلی باید طیف رنگی بین قهوه‌ای تا خاکستری داشته باشد و باید رطوبت کمی از روغن‌موتور یا بنزین داشته باشد. اگر یک باقیمانده مایعی سفید در نوک دوشاخه بدون هیچ اثری از روغن یا بنزین وجود داشته باشد، نشان می‌دهد که موتورسیکلت با مخلوطی بدون چربی کار می‌کند. در مواردی که علت سرخ‌ شدن اگزوز موتورسیکلت به‌خاطر آسیب شدید است، نوک دوشاخه ممکن است حتی شروع به ذوب‌شدن کند.

2- خرابی دریچه های اگزوز

اگر موتورسیکلت سوختگی نداشته باشد، ممکن است مشکل از سوپاپ‌های اگزوز باشد. باگذشت زمان، این دریچه‌ها می‌توانند رسوبات کربنی را جمع کنند و مانع از توانایی آن‌ها در آب‌بندی مؤثر شوند. این نقص می‌تواند به گازهای داغ و احتمالاً شعله‌ها اجازه خروج بدهد و در نتیجه اگزوز بیش از حد داغ شود.

برای علت سرخ‌ شدن اگزوز موتورسیکلت، فقط بررسی سوپاپ‌های اگزوز به‌سادگی تعیین اینکه آیا موتورسیکلت بدون روغن کار می‌کند یا خیر، کافی نیست. توصیه می‌شود که این مسئله را جدی بگیرید و حتماً با متخصصان موتولند تماس بگیرید تا خیالتان از بابت تعمیرات موتورسیکلت و کارشناسی موتور سیکلت خود راحت باشد و هم از پشتیبانی ویژه برخوردار شوید.

3- نشتی احتمالی اگزوز

اگر گازهای خروجی قبل از خروج خارج شوند، سیستم اگزوز ممکن است بیش از حد گرم شود و شروع به درخشش کند. برای اطمینان از وجود نشتی در اگزوز، واشرهای آسیب‌دیده، گیره‌های ترک در اجزای فلزی را بررسی کنید.

4- مسدود شدن جریان اگزوز

اگر مانعی وجود داشته باشد که از خروج گازهای خروجی از موتور جلوگیری می‌کند، ممکن است فشار در لوله‌های اگزوز ایجاد شود و منجر به افزایش دما در فلز شود. این تجمع اغلب با یک اثر درخشان همراه است. عوامل متعددی می‌توانند جریان گازهای خروجی را مختل کنند. این احتمال وجود دارد که خاک یا زباله‌های جاده وارد سیستم اگزوز شده باشد.

برای رفع علت سرخ‌شدن اگزوز موتورسیکلت باید چه‌کار کنم؟

برای برطرف‌کردن علت سرخ‌ شدن اگزوز موتورسیکلت، اقدام اولیه‌ای که باید در نظر بگیرید، تمیزکردن کاربراتور است، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. توصیه می‌شود که برای هر گونه ترک در خطوط خلأ بررسی شود، زیرا این ترک‌ها نیز می‌توانند منجر به یک وضعیت خطرناک شوند. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 09906684154 تماس بگیرید. توصیه می شود برای شناسایی منبع مشکل، یک بررسی کامل از داخل صدا خفه کن انجام شود. باید کل سیستم اگزوز از هم جدا شوند تا هرگونه انسداد به وجود آمده برطرف شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.